Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag har en volvo v70 00 och som rubriken lyder så kommer det ingen spolarvätska till bakrutan, vad kan felet vara?
har kollat i dom två säkringslådorna som är i motorutrymmet men ingen säkring har gått (finns det nån mer "säkringslåda"?), kan även tillägga att det hördes en liten smäll när jag skulle spruta på spolarvätska på bakrutan sen dess har det inte fungerat
MVH Daniel
Om du med motor av försöker spola bakruttan, hör du pumpen då?
Annars har den pajat.
Det har hänt förr.
Pumpen sitter där fram.
Läckage någonstans efter vägen händer också....

Har du tillräckligt med vätska?
Bakrutan slutar fungera före framrutan för att pumpen sitter högre.
MickeM skrev:Om du med motor av försöker spola bakruttan, hör du pumpen då?
Annars har den pajat.
Det har hänt förr.
Pumpen sitter där fram.
Läckage någonstans efter vägen händer också....

Har du tillräckligt med vätska?
Bakrutan slutar fungera före framrutan för att pumpen sitter högre.
Nej ingen pump hörs, det hörs bara en pump när jag sprutar på framrutan.
Då blir det hederlig felsökning vid pumpen.

Kommer ström?
Om ja, är pumpen kass.
Om nej, får man söka elfelet bakåt ända till strömbrytaren, elförsörjningen och säkring.
Pumpen till bakrutan sitter under spolartanken så det är inte helt lätt att höra den om man själv sitter i bilen.
Du nämner att det small till innan det slutade, det kan vara så illa att slangen delat på sig vid backventilen, stopp i ventilen eller en defekt ventil kan ifall pumpen är stark dela på slanganslutningarna.
Om det är så så pumpar du nu ut all spolarvätska i bagageutrymmet, men i så fall borde det lukta spolarvätska i bilen?
Slang/ventil sitter innanför klädseln på höger D-stolpe (i höjd med blinkerslampan ungefär).

Det kan så klart även vara pumpen som gett upp som redan nämnts, men även fel på själva spaken förekommer.

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]