- sön 05 nov 2017, 21:17
#1209404
Bilen, 850 AWD på ca 59000 mil, har på sistone dött lite vid fullgas.
Efter att bytt tändstift, fördelare och allt annat så kollade jag runt på forumet och insåg att turbon kunde vara boven.
Så jag monterade bort varmeskölden vid turbon i dag och tänkte titta lite på den. Jag hittade en vakuumslang, som kommer från turboregulatorn (heter den så?) som sitter under luftfilterburken, som var lös.
En slag från gick till turbon, en var lös och en upp till luftinsugen vid LMM. Från turbon går det en slang upp till vid insuget också kring gasspjället.
Men som sagt, vart kan den lösa vakumslangen passa in nere vid turbon någon stans?
Hälsningar
Amme
Efter att bytt tändstift, fördelare och allt annat så kollade jag runt på forumet och insåg att turbon kunde vara boven.
Så jag monterade bort varmeskölden vid turbon i dag och tänkte titta lite på den. Jag hittade en vakuumslang, som kommer från turboregulatorn (heter den så?) som sitter under luftfilterburken, som var lös.
En slag från gick till turbon, en var lös och en upp till luftinsugen vid LMM. Från turbon går det en slang upp till vid insuget också kring gasspjället.
Men som sagt, vart kan den lösa vakumslangen passa in nere vid turbon någon stans?
Hälsningar
Amme
Volvo XC70 AWD, D4, 2016, 17500 mil
Volvo 850 AWD 2.5T, Silver -97, ~63000 mil såldes 2018
Volvo 740 GL -88A, blågrön metallic, B230F, ~44000 mil
Paradbil: Volvo 740 GL -87, gråvit (600), B230F, 10200 mil
Volvo 850 AWD 2.5T, Silver -97, ~63000 mil såldes 2018
Volvo 740 GL -88A, blågrön metallic, B230F, ~44000 mil
Paradbil: Volvo 740 GL -87, gråvit (600), B230F, 10200 mil