- lör 04 nov 2017, 16:24
#1209150
Hej alla glada!
Problemet gäller en V70 -97 T5 2.0 (italienimport)
Har fått ett tråkigt fel efter en chiptrimning, det hela började med att den bitvis bluddrade vid hårt gaspådrag, olika varv och olika växlar.
Flera timmar och 20+ mil senare fick jag felkoden P0262 (Cylinder 1 Injector Circuit High) vilken ja nollade, dock återkom den nån timme senare och felkoden kommer fortare och fortare och i skrivande stund tar de knappt en minut innan den kommer tillbaka samt att den nu även går ojämt i princip hela tiden..
Vad som är gjort:
Nya stift för några veckor sen (Bosch FR7DPP+)
Bytt tändkablar
Bytt rotor + fördelare
Provat med ny tändspole
Bytt plats på tändstiftet till cyl1 (kolsvart stift)
Bytt slang till bränsleregulator
Provat att koppla ur magnetventil till turbon
Mätt spridaren till 15.8 (spridaren på cyl2 var på 15.7 så antar att den är ok?)
Eventuellt värt att notera är att jag redan innan chippningen har haft lite halvproblem med att tomgången inte är riktigt 100,
"släpper" inte varv när man frikopplar/motorbromsar och lite svajande tomgång ibland samt ger felkoden P0505 ibland
Efter att ha kollat upp ohm värdet i kablarna till spridarna så drog ja om en kabel från spridaren till ECU och nu går bilen som den ska och felkoden är borta :)
Problemet gäller en V70 -97 T5 2.0 (italienimport)
Har fått ett tråkigt fel efter en chiptrimning, det hela började med att den bitvis bluddrade vid hårt gaspådrag, olika varv och olika växlar.
Flera timmar och 20+ mil senare fick jag felkoden P0262 (Cylinder 1 Injector Circuit High) vilken ja nollade, dock återkom den nån timme senare och felkoden kommer fortare och fortare och i skrivande stund tar de knappt en minut innan den kommer tillbaka samt att den nu även går ojämt i princip hela tiden..
Vad som är gjort:
Nya stift för några veckor sen (Bosch FR7DPP+)
Bytt tändkablar
Bytt rotor + fördelare
Provat med ny tändspole
Bytt plats på tändstiftet till cyl1 (kolsvart stift)
Bytt slang till bränsleregulator
Provat att koppla ur magnetventil till turbon
Mätt spridaren till 15.8 (spridaren på cyl2 var på 15.7 så antar att den är ok?)
Eventuellt värt att notera är att jag redan innan chippningen har haft lite halvproblem med att tomgången inte är riktigt 100,
"släpper" inte varv när man frikopplar/motorbromsar och lite svajande tomgång ibland samt ger felkoden P0505 ibland
Efter att ha kollat upp ohm värdet i kablarna till spridarna så drog ja om en kabel från spridaren till ECU och nu går bilen som den ska och felkoden är borta :)
Senast redigerad av 1 InZanity, redigerad totalt 0 gånger.