Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pedero79
Skulle svänga vänster ut på en större väg från en mindre och mitt i svängen börjar en gul pil att blinka på instrumentpanelen och lådan började växla konstigt, verkar nästan som något hakat upp sig, någon som vet vad detta är ???

Skickat från min XT1635-02 via Tapatalk
av pedero79
pedero79 skrev:Skulle svänga vänster ut på en större väg från en mindre och mitt i svängen börjar en gul pil att blinka på instrumentpanelen och lådan började växla konstigt, verkar nästan som något hakat upp sig, någon som vet vad detta är ???

Ska tilläggas att jag kollade diagnosen och den sa kod 322: fel utväxling för angiven fart, 332: brott på kretsen för solenoid SL,
114: brott på kretsen för val av körläge
323: låsning, slirar eller är ej i ingrepp.
Dom verkar kunna höra ihop på något vis.

av pedero79
volvo94 skrev:Sök på ex. volvo94 så får du upp en hel del läsning. Även limp mode borde funka, eller frågan du själv ställer "blinkande gul pil"
Problemet åtgärdat, hittade svaret efter en stunds rotande på volvo94

av pedero79
Körde sakta, stannade stängde av tändningen och drog spaken fram och tillbaka över hela registret några ggr, så släppte det, varnings pilen på instrumentet slocknade och allt fungerade till belåtenhet igen, måste nog ha nollat på något vis, men det funkade för mig.

av pedero79
volvo94 skrev:Vad kom du fram till att det var för fel?
Körde försiktigt, stannade och slog av tändningen en stund och drog växelväljaren fran och tillbaka över hela registret några ggr, upprepade den proceduren två ggr sen slocknade varnings pilen på instrumentet och allt funkade som det ska igen. jag får tacka tipsen, om det var ett av dom eller alla tillsammans som var rätt vet jag inte, men det funkadeBild.

Användarvisningsbild
av Hilmer
Om man vrider på/av tändningen 4 gånger i snabb följd så nollas boxen.
Fars -95 spökar lite med att pilen dyker upp från ingenstans, på den är det bara att nolla boxen sen går det nåt halvår till.

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Krok kanske fungerar? Screenshot_2025-08-10-15-38-[…]