- mån 04 sep 2017, 11:42
#1195627
Hej!
Här kommer en fråga som jag liksom redan känner på mig svaret på.... Men man måste ju fråga, ifall man kan lära sig något.
Har kanske en 850 2.5 (144hk) med 22-23kmil på mätaren. Kamremmen byttes vid 12.000, som intervallen säger. Jag får väl anta att vattenpumpen byttes då med...(ska man inte anta, men men)
Jag sitter lite tajt till och den snåla närkingen i mig säger att jag kanske bara ska byta kamremmen. Fick ett ok pris på hälften av hela paketet skulle ha kostat. Jag vågar INTE byta kamremmen själv. Rödblockare går, men ....nervös :roll:
Läser man här på forumet i ganska gamla trådar verkar nyare 5cyl motorer klara sig utan vattenpumpsbyte i bra många mil.
Men detta är ju en 850 med 10v motorn.
Så vad säger folket? Bara kamma sig och betala eller snåla in?
Hur ser det ut runt er, vad tar en verkstad för kamremsbyte, generellt?
Mvh Daniel
Här kommer en fråga som jag liksom redan känner på mig svaret på.... Men man måste ju fråga, ifall man kan lära sig något.
Har kanske en 850 2.5 (144hk) med 22-23kmil på mätaren. Kamremmen byttes vid 12.000, som intervallen säger. Jag får väl anta att vattenpumpen byttes då med...(ska man inte anta, men men)
Jag sitter lite tajt till och den snåla närkingen i mig säger att jag kanske bara ska byta kamremmen. Fick ett ok pris på hälften av hela paketet skulle ha kostat. Jag vågar INTE byta kamremmen själv. Rödblockare går, men ....nervös :roll:
Läser man här på forumet i ganska gamla trådar verkar nyare 5cyl motorer klara sig utan vattenpumpsbyte i bra många mil.
Men detta är ju en 850 med 10v motorn.
Så vad säger folket? Bara kamma sig och betala eller snåla in?
Hur ser det ut runt er, vad tar en verkstad för kamremsbyte, generellt?
Mvh Daniel