Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiger_parooni
HEj har en 855 t5 2,0 lambda lampan började lysa när jag rengjorde kontakten till tomgångsmotorn,,hur släker jag den? tacksam för svar.. jag har provat med felkod trykt 4g sen 1 sen 5 sen1 gång men lampan släks ej..vad kan det vara för fel
av *pettson*
tiger_parooni skrev:HEj har en 855 t5 2,0 lambda lampan började lysa när jag rengjorde kontakten till tomgångsmotorn,,hur släker jag den? tacksam för svar.. jag har provat med felkod trykt 4g sen 1 sen 5 sen1 gång men lampan släks ej..vad kan det vara för fel
hmm uttag 7 är den enda som gillar.. 4-1-5-1 en trevlig kod.. men den släcker bara servicelampan...

läs gärna ur koden ur uttag 2....
läs så alla koder är ur två ggr.. när du går in på tredje varvet..
håll ned 8sek.. släpp.. exakt när lysdioden tänds.. håll ned 8 sek..
testa av efter så du fått 1-1-1....

Såå felet är handhavande fel för att svara på frågan..
av albinson
Funkar det inte att ta bort batterikabeln (minus tex) några minuter?

Det räckte för mig efter att lambdalampan börjat lysa efter en motortvätt och vatten i en tändstiftsbrunn som gjorde att motorn gick på 4 cyl ett tag.
av *pettson*
albinson skrev:Funkar det inte att ta bort batterikabeln (minus tex) några minuter?

Det räckte för mig efter att lambdalampan börjat lysa efter en motortvätt och vatten i en tändstiftsbrunn som gjorde att motorn gick på 4 cyl ett tag.
Vad är det för fel med att nolla på vanligt sätt när han ändå kan det ?
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]