- sön 02 jul 2017, 13:22
#1182807
Hej!
Jag misstänker att min Volvo 850 T5 från 1997 drar lite tjuvluft. Lambdan var precis på gränsen att gå igenom besiktningen då den var på 1,03 och får lov att vara på 1,04. Motorlampan lyser inte skall jag tillägga.
Jag har gått igenom vakuumslangarna och bytt ut säkert 4-5 stycken. Och det märktes på bilen vid körning att det blev lite bättre.
När man kör som folk märks det ingen skillnad alls, men det är när man ger fullt och turbon börjar arbeta som det känns att det fattas något. Det känns som att han måste kompensera för något
Felsökningen fortsätter... Jag ger mig fan på att det är läckage någonstans och har idag gett mig på intercoolern.
Jag trycksatte intercoolern väldigt lätt och hörde att det pyste ut luft någonstans.

Pallade upp bilen och hittade ett hål, är detta något kondenshål? Eller vad är det?

Sätter man tummen för hålet i den röda ringen och trycker i luft i intercoolern, så hör man att det pyser någonstans mitt på. Men det borde väl vara tätt?
Jag misstänker att min Volvo 850 T5 från 1997 drar lite tjuvluft. Lambdan var precis på gränsen att gå igenom besiktningen då den var på 1,03 och får lov att vara på 1,04. Motorlampan lyser inte skall jag tillägga.
Jag har gått igenom vakuumslangarna och bytt ut säkert 4-5 stycken. Och det märktes på bilen vid körning att det blev lite bättre.
När man kör som folk märks det ingen skillnad alls, men det är när man ger fullt och turbon börjar arbeta som det känns att det fattas något. Det känns som att han måste kompensera för något
Felsökningen fortsätter... Jag ger mig fan på att det är läckage någonstans och har idag gett mig på intercoolern.
Jag trycksatte intercoolern väldigt lätt och hörde att det pyste ut luft någonstans.
Pallade upp bilen och hittade ett hål, är detta något kondenshål? Eller vad är det?
Sätter man tummen för hålet i den röda ringen och trycker i luft i intercoolern, så hör man att det pyser någonstans mitt på. Men det borde väl vara tätt?