Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djfish
Hej!
Fick en Volvo 850 av en släkting, den gick inte igenom besiktningen pga ABS lampan och tracks som lös konstant. Han hade lagt massa pengar på att byta sensorer och fått ett prisförslag på massa pengar för att byta ABS styrenheten som tydligen är ett känt fel. Han köpte ny bil o gav sin en gamla ist för att skrota den

Nu är tänkte jag skicka styrenheten på omlödning men är osäker på att jag plockar ur rätt del

Är det denna del jag ska skicka in?

Bild

https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/G8CU3_img-1264.JPG

Tittat på nätet och tycker det ser annorlunda ut men denna är från 95 och alla videos jag hittat är från senare modeller

Tack på förhand

PS det var ett rent h*lvete att få ur den skruvarna satt jäkligt illa till så det tog typ tre timmar men nu är den ute!

Tack igen Mvh Fredrik
Tack för hjälpen hörni!

Det verkar som det är rätt del men som ni skrev är den inte av den sort som ex recap.se kan löda om (tack för hjälpen Daniel över telefon!)

Hittade en reservdel på eBay för 300kr, nu är den beställd och jag meddelar om det funkar eller inte, om nån annnan har samma problem

Tack för hjälpen!

Skickat från min telefon

Mvh Fredrik
vi hade samma problem med en kompis 850 T-5. där var det ventil boxen, ja den som är jävlig att skruva löst under servo pumpen, där var det x antal lödningar som släppt, detta fixade vi, och nu har han kört med den lagningen i 2 månader utan problem
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]