Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det beror väldigt mycket på, men i snitt så är väl min lite rappare att gå ner till 0 än på din video. Går fortare i brantare nedförsbackar, och långsammare på plana vägar.
Det beror på hur tungt bilen går, dvs "load". Saker som påverkar det är bl.a. rullmotstånd, varvtal och motorvolym. Större motorvolymer har högre friktion(?)/går "tyngre" än mindre volymer som t ex min 2.0a. Detta märks främst i form av motorbroms, 2.3+ har normal motorbroms, min 2.0a har ingen motorbroms alls - den bara rullar på :roll:
Det var väldigt segt den gick ner :shock: min går ner till 0,0 direkt typ efter att man släppt gasen så länge varvtalet är högre än 1500 rpm. Men det har säkert med att göra med att jag har det elektroniska spjället och annat styrsystem (Me7)
Det du ser är med största sannolikhet bara instrumentkluster-relaterat, alternativt motorstyrningsrelaterat. När man stänger av bränslet vid motorbroms är det allt eller inget som gäller, annars går motorn magert. Troligtvis är det något filter på signalen till instrumentklustret alternativt ett filter i själva visningen i klustret som gör att värdet ändras långsamt. På årsmodell 99-00 verkar det vara mycket snabbare. På min så går det ner till 0 på kanske 1-3 sekunder.

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]