- lör 09 jun 2007, 11:35
#109664
En kylmontör kan kolla trycket i anläggningen, för att se om gas försvunnit. Det ska ligga på 5 bar eller nåt, har jag för mig, om det är bra.
Om kompressorn inte startar kan det bero på att:
* Gasen har rymt sin kos. Då hjälper det att bygla givaren framför torpedvägen, fast det blir ju ingen kyla ändå, förstås.
* Kopplingsspelet är för stort. Då behöver kopplingen shimsas om.
Jag lät verkstaden fixa shimsningen, mest beroende på att jag inte hann åka till kompis med lämplig lyft, fixa passande avdragare att lossa kopplingen med osv. Annars är det väl inte värre än andra mekaniska uppdrag.
Men det kostade strax över en tusenlapp, så det var inte hysteriskt, jämfört med byte av kompressor.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Anders, XC90 D5 AWD 2019.