Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

min volvo är svårstartad när man har startat motorn utan att köra bilen eller då man bara har kört några meter. men om man gnuggar riktigt länge och pumpar på gasen så går den igång.... vad kan vara felande?

tacksam för svar/Nicklas.
av Larzan
Läckande spridare som surar ner motorn alt. kallstartsventil som kärvar..
av *pettson*
vrålvolvon skrev:Hej!

min volvo är svårstartad när man har startat motorn utan att köra bilen eller då man bara har kört några meter. men om man gnuggar riktigt länge och pumpar på gasen så går den igång.... vad kan vara felande?

tacksam för svar/Nicklas.
Inget som felar.. Bilen har surat igen.. kör bilen MINST 3 minuter efter start.. Det här symtomet är så vanligt att dom flesta borde känna till det.
Dom surar igen därför att dom får tillskott vid start. Stänger man av under tillskottsperioden så blir det riktigt surt att starta igen. Dessutom har vissa modeller har en bränsleavstängningsfunktion för att INTE bilen ska sura igen. Dock får man då vänta några minuter för att bilen ska gå att försöka starta igen.
Starta alltså ALDRIG bilen för att köra 5 meter och stänga av.. låt den gå ett par minuter.. gärna uppåt 3-4 min.. så inträffar inte problemet.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]