Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moggelito
Hej och tack för att ni är ett bra forum!
För en månad sedan bytte jag koppling på min 855 T5. För några dagar sedan började kopplingen att ta allt längre ner mot golvet. Dett pågick i några dagar och nu kan jag inte koppla ur motorn alls. Tror ni att det kan vara luft i systemet som gör att detta händer eller är det något större problem? Otroligt tacksam för svar!

Morgan
Användarvisningsbild
av Nexus
Moggelito skrev:Hej och tack för att ni är ett bra forum!
För en månad sedan bytte jag koppling på min 855 T5. För några dagar sedan började kopplingen att ta allt längre ner mot golvet. Dett pågick i några dagar och nu kan jag inte koppla ur motorn alls. Tror ni att det kan vara luft i systemet som gör att detta händer eller är det något större problem? Otroligt tacksam för svar!

Morgan
tror du har en läckande slavcylinder. :???:
av Moggelito
Läckande slavcylinder... Dyrt?
Användarvisningsbild
av Nexus
Moggelito skrev:Läckande slavcylinder... Dyrt?
Pris kan jag ej uttala mig om för det vet jag ej??? skulle tippa på runt 1000:-. i framkant på lådan går det ett rör till en avlång manick som går in i lådan. detta är slavcylindern. Försvinner det bromsvätska i behållaren??? Det är samma behållare till kopplingen som till broms.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kolla nivån först, kopplingen hämtar vätskan ganska högt upp i behållaren så det behöver vara på max. Sen kan du prova att lufta genaom att trycka tillbaka armen nere på lådan så att bromsvätska trycks tillbaka till behållaren. Kolla om det bubblar där. Släpp ut den långsamt igen.
av Uninium
Såhär ser den ut,tittar du ner mellan insug/kylare så ska du se den.
Fick också det problemet med att kopplingen tog långt ner så jag tryckte på stången till cylindern och det kom ett gnällande ljud sen funkade den klockrent igen.Och detta var över ett halvår sen nu.

Bild

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]