Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo 850 AWD
Nu har jag provat samtliga förslag, men inget har hjälpt.
Någon som har en idè?

Hälsningar
amme
Har kollat lite mera nu. Fel uppkommer även när jag slår till helljuset.
TRAACS och ABS lampan tänds
belysningen i instrumentpanelen släcks
samtliga instrument dör
ytterbelysningen försvagas avsevärt.

När jag slår av helljuset eller släpper bromspedalen blir allt normalt igen.

\\amme
Volvo 850 AWD skrev:Har kollat lite mera nu. Fel uppkommer även när jag slår till helljuset.
TRAACS och ABS lampan tänds
belysningen i instrumentpanelen släcks
samtliga instrument dör
ytterbelysningen försvagas avsevärt.

När jag slår av helljuset eller släpper bromspedalen blir allt normalt igen.

\\amme
Börjar nästan verka som om det kan vara reläfel?
RaptorX skrev:Om du kopplar ur kontakten bak vid bakljusen till dragkroken å provar? Beroende iofs vilken sorts kablage du har till kroken, du kan även fått brott på kabeln på vägen så får du jordfel.
gammal tråd jag vet, undrar om någon vet vart man kopplar ur denna kontakt till dragkroken. det enda jag hittar när jag tittar är ett stort kontaktstycke med massa kablar i är det denna det rör sig om då ? vill koppla ur strömmen till dragkroken. det är en avtagbar variant v70 04a
nej men GUD OJ vilket ärligt misstag, vad hemskt :shock: ursäkta så mycket ramlade in från http://www.google.se när jag sökte visste inte att detta var peugot eller fiats del. trodde jag hamnade rätt för mitt år. Men det var viktigt att poängtera iaf så då provar vi samma sak men i rätt forum då. tack då :lol: väldigt många punkter det där så jag gör samma sak av npn märklig dumförklarande anledning......
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]