Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flanders
Hej..
va ute å körde med bilen idag inga problem där,parkerade vid affären kom ut och skule köra iväg och märker att jag inte får nån kraft när jag kör iväg. det blir mer som en sövande effekt ju mer jag trycker på gasen.
Kommer inte upp i mer än 60-70 km i timmen.

Är det nån som kan ge ett litet tips vore jag tacksam..
Användarvisningsbild
av Nexus
Flanders skrev:Hej..
va ute å körde med bilen idag inga problem där,parkerade vid affären kom ut och skule köra iväg och märker att jag inte får nån kraft när jag kör iväg. det blir mer som en sövande effekt ju mer jag trycker på gasen.
Kommer inte upp i mer än 60-70 km i timmen.

Är det nån som kan ge ett litet tips vore jag tacksam..
lyser någon varnings lampa??? Jag skulle tro du har en defekt luftmassemätare(LMM). När min var trasig gick bilen som en potta skit. totallt orkeslös.
av Flanders
nope inga lampor som lyser och tomgången funkar som den skall.var ute å testa den igen och märker att den inte gasen inte svarar som den skall kan knappt varva 3000.

så tråkigt hade precis fixat ett annat problem innan och njöt av en fungerande bil ArGhh..
Användarvisningsbild
av Nexus
Flanders skrev:nope inga lampor som lyser och tomgången funkar som den skall.var ute å testa den igen och märker att den inte gasen inte svarar som den skall kan knappt varva 3000.

så tråkigt hade precis fixat ett annat problem innan och njöt av en fungerande bil ArGhh..
Gasspjäll eller LMM låter det som men jag skulle svänga in till bilia och be de läsa av felcoder för att konstatera felet. Hur som helst (I) tråkigt när det strular och inte gratis att reparera :cry:
av Flanders
Japp då va felet åtgärdat..Gasspjället va det som hade lagt av.
och så fick man lite flyt i oturen ,volvo bytte den med goodwill och slipper därför slänga ut typ 6000 pix.så det va en skön början på semestern.
THX grammse för hjälpen.
Användarvisningsbild
av Nexus
Flanders skrev:Japp då va felet åtgärdat..Gasspjället va det som hade lagt av.
och så fick man lite flyt i oturen ,volvo bytte den med goodwill och slipper därför slänga ut typ 6000 pix.så det va en skön början på semestern.
THX grammse för hjälpen.
Skönt det löste sig och med semesterkassan i behåll :wink: :wink:
Trevlig semester!!!
Mvh Magnus

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]