- tis 21 feb 2017, 22:19
#1151657
Tjena! Min S70, motor B5234t3 ''T5'' har nu kommit ut och rullat lite smått. Gjorde ett olja + filter byte för ett bra tag sedan innan jul, så kört med den och glömt att fylla på olja vilket resulterade i knackande ventillyftare! Fyllde på olja men problemet kvarstod alltså intermittent de kom och gick knackandet.
Hur som helst skulle då testa och använda flushing oil för att rengöra motorn invänding för att bli kvitt knackandet, men när jag skulle köra med bilen tvär dog den, kom ca 4 km. Den startade inte utan start kablar, men med väl bilen igång så lät det som den inte tände på all cylindrar, möjligen 2 av 5, ingen gasrespons, den bara dog om man tryckte till lite löst. Någon ide? kan den vara skuren? Kan tillägga att jag glömde sätta på oljelocket, så den har körts 5 mil utan oljelock så de var gott om olja på motorn, kan de ha trängt in i fördelarn tro? Mvh
Hur som helst skulle då testa och använda flushing oil för att rengöra motorn invänding för att bli kvitt knackandet, men när jag skulle köra med bilen tvär dog den, kom ca 4 km. Den startade inte utan start kablar, men med väl bilen igång så lät det som den inte tände på all cylindrar, möjligen 2 av 5, ingen gasrespons, den bara dog om man tryckte till lite löst. Någon ide? kan den vara skuren? Kan tillägga att jag glömde sätta på oljelocket, så den har körts 5 mil utan oljelock så de var gott om olja på motorn, kan de ha trängt in i fördelarn tro? Mvh