Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av accelgronvall
Har ett läckage någonstans, det droppar konstant från undersidan av tanken vid höger bakhjul. Läckaget verkar vara på ovansidan av tanken någonstans och sedan rinner bensinen ner efter tanken till undersidan. Hittade någorlunda liknande trådar men de var oftast på vänster sida alternativt fanns det inga bilder kvar för trådarna var för gamla.

Det läcker endast när bilen är igång.
Om man kollar i luckan vid baksäte (den närmast framåt) kan man se att det är blött där, så det verkar komma därifrån någonstans mellan kaross och tank. Men det är för trångt för att se något där emellan.

Grön pil är bilens förriktning
Bild

Bild

Bild

Bilderna är tagna härifrån
Bild

Om någon har tips är det mycket uppskattat :)
Det röret till höger med slangklammor på första bilden är blött under den korta slangbiten, men det är väl bara något rör för ångorna vid tankning? Sen det röret på andra bilden som en gång i tiden varit grönt är väldigt rostigt, kan det vara något det läcker ifrån?
av Kena
Kan inte direkt se var det läcker men om du startar motorn och ruskar lite i pinalerna så bör det väl synas var det läcker? Men jag måste ge dej rådet att byta ut det som är såpass rostigt, det är ju ändå bensin med högt tryck i ledningarna och ett läckage där tror jag inte du vill vara med om.
Användarvisningsbild
av ketto
Grattis. Bara att byta rören. Finns inga genvägar. Ner med tanken och byt ALLT. Tar sin tid men du slipper framtida problem sen.
Användarvisningsbild
av ketto
Kena skrev:Kan inte direkt se var det läcker men om du startar motorn och ruskar lite i pinalerna så bör det väl synas var det läcker? Men jag måste ge dej rådet att byta ut det som är såpass rostigt, det är ju ändå bensin med högt tryck i ledningarna och ett läckage där tror jag inte du vill vara med om.
Svårt att se i såna lägen var de läcker nånstans. Är så satans tight mot karossen.

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]