Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 740wall
Tjenare!

Jag går i tankarna om det finns insynsskydd som de gör i V70 fas 2 som är som en rullgardin. I så fall är det svårt att montera in ett eller behövs lite nya lister, inredning mm. Bild på de uppskattas om de finns!

//740wall
av sensonic
Visst finns det. Har du bra med pengar på kontot går det kanske till och med att fortfarande köpa på Volvo... :)

Det sitter fast i hårdplasten under sidorutan, osäker om de två hålen på vardera sidan finns i alla bilar eller om det måste borras. (Kolla att det inte är kablar bakom...).

http://home.swipnet.se/z-consult/Bilder ... Bagage.jpg

Finns begagnade att köpa, kan ju vara trixigt att hitta rätt färg. Tyvärr inte ovanligt att fjädern inuti gett upp på många av dem nu när de är till åren så betala inga överpriser om du hittar en som för tillfället är hel...

Volvos artikelnummer per inredningsfärg hittar du på sidan 1.73 här: http://accessories.volvocars.com/Legacy ... _IT_ES.pdf
Användarvisningsbild
av Nexus
Du får borra hålen själv men inte svårt bara lägga dit det och måtta lite på en höft. Fästena i bakkant finns redan där bara plocka bort "locket" på vardera sida.
Har eftermonterat på min V70-99. Brukar finnas ute på blocket för några 100 lappar. Vilken färg är det du söker?
av Saibot
Fjädern och plastfästena är värdelösa på gardinen. Min pajja rätt nyligen. :( Senast jag kolla på bildelsbasen så såg det rätt tomt ut. (v70 -98)
av 740wall
Okej! Tack för svaren. Kan ju höra med Volvo för skojs skull :)
Svart söker jag i så fall.
Okej då kanske toning är bättre?
av kennta
740wall skrev:Tjenare!

Jag går i tankarna om det finns insynsskydd som de gör i V70 fas 2 som är som en rullgardin. I så fall är det svårt att montera in ett eller behövs lite nya lister, inredning mm. Bild på de uppskattas om de finns!

//740wall
felpost
Senast redigerad av 1 kennta, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Mitt insynsskydd har hållit utmärkt i flera år. :-)-)
jag hade vågat köpa beg flera gången om
av sensonic
Min erfarenhet är att de håller bra för en bilägare som håller i handtaget medan den rullas in. När hustrur och döttrar inte vill böja sig/smutsa byxor mot stötfångaren utan släpper den halvvägs så går fjädern till slut när den är till åren...
V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]