Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snurbo76
Hej! Undrar lite om soppaförbrukning när man chippar ser ju hos endel firmor att dom anger en lägre bränsle förbrukning vid lugn och normal körning finns det någon sanning i dom påståendna eller är de bara bullshit? finns det någon här som rent praktiskt märkt att dom blir snålare? vilka firmor anses ha bäst chip till 850T5?
av *pettson*
snurbo76 skrev:Hej! Undrar lite om soppaförbrukning när man chippar ser ju hos endel firmor att dom anger en lägre bränsle förbrukning vid lugn och normal körning finns det någon sanning i dom påståendna eller är de bara bullshit? finns det någon här som rent praktiskt märkt att dom blir snålare? vilka firmor anses ha bäst chip till 850T5?
det är ren sanning faktiskt. Om du kör normalt efter chipningen så är bilen mera optimerad och därmed snålare. Mycket snålare för att vara exakt. Dock tas det ju igen med råge när man använder gasen för då är den törstigare. MYCKET törstigare.. :wink:
Bästa chip lär få lika många olika svar som det finns myror i marken..
Ett som jag rekommenderar är egentligen KLR eftersom dom inte tar hugabetalt för chippen men ändå fungerar dom felfritt och i mååånga mil.
Prisnivån för 285hk chippet är ca 1800kr.
Användarvisningsbild
av eldaria
*pettson* skrev: Ett som jag rekommenderar är egentligen KLR eftersom dom inte tar hugabetalt för chippen men ändå fungerar dom felfritt och i mååånga mil.
Gör man det själv, eller är KLR ett firma någonstans som fixar det för den prisen?
av *pettson*
eldaria skrev:
*pettson* skrev: Ett som jag rekommenderar är egentligen KLR eftersom dom inte tar hugabetalt för chippen men ändå fungerar dom felfritt och i mååånga mil.
Gör man det själv, eller är KLR ett firma någonstans som fixar det för den prisen?
Då chippar man den själv. Enklast är att beställa chippet och gå till närmaste radiohandlare som byter detta för ett par hundringar. Det är inte på nåt sätt avancerat.
av jolla_
men man kan chippa sj?
av bempa01
snurbo76 skrev:Hej! Undrar lite om soppaförbrukning när man chippar ser ju hos endel firmor att dom anger en lägre bränsle förbrukning vid lugn och normal körning finns det någon sanning i dom påståendna eller är de bara bullshit? finns det någon här som rent praktiskt märkt att dom blir snålare? vilka firmor anses ha bäst chip till 850T5?
Jag chippade min T5:a hos BSR till steg 2 i April och märkte faktiskt skillnad, eftermonterade färddator för nån månad sen bara så jag vet inte exakt hur mycket det drog innan chippningen men den drog iallafall mera då än vad den gör nu, vid normal körning ska väl tilläggas :)
När jag åkte hem nu över midsommar (30 mil) med farthållarn på 90 km/h så låg jag på 0,86 milen vilket känns helt ok, otroligt ok ska jag väl kanske säga :D
Men som sagt, så fort du gasar minsta lilla så drar det iväg rätt duktigt i förbrukning =)
av *pettson*
jolla_ skrev:men man kan chippa sj?
ja man kan byta chippet själv om man har rätt utrustning och rätt kunnande.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]