Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
hagfeldt skrev:Har ni kunnat låsa upp bilen ännu? min vän har inte fått till det ännu, men funderar på "låsknappen" vid elhissreglagen, fungerar det att trycka på den för att låsa upp dörren?
Menar du att bilen är låst och BLL har gått in så tror jag inte att det fungerar att trycka på låsknappen vid elhissarna, men är osäker har aldrig provat. Frågan är ju varför har man ens BLL om man nu ändå kan låsa upp dörrarna inifrån med ett enkelt knapp tryck, hela idén med BLL försvinner ju då.

BLL = blockerat låsläge.
av hagfeldt
Den är låst och BLL har gått in, håller med dig om att vitsen försvinner om det är såpass enkelt genom en knapptryckning (dock svår att komma åt men inte omöjligt) Men det känns som att det måste finnas något jäkla sätta att kunna komma in i bilen om man är i lägen som min vän är i (batteri urladdat, låskistorna fungerar ej och dosan har ingen kontakt med bilen) =)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Genom att ta ur vänster blinkers enhet fram (förarsidan) så kan du komma åt vajern till motorhuven eller om det är en pigg eller något man ska dra i kommer inte ihåg. Iaf du ska då kunna få upp motorhuven och kunna ladda batteriet, OBS att du får bryta sönder blinkersen för att få bort den.

Ja men knappen är ganska lätt åtkommen, säg att du krossar förarrutan in med handen och tryck på knappen och vips så är dörrarna upp låsta, låter rent idiotiskt tänkt.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]