Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JustinBieber3
Hej!

I lördags skulle jag ut och åka, men bilen ville inte låsa upp sig.. Inte ens med nyckeln, cylindern snurrar fint. Första snön har kommit.

Först trodde jag fryst låskista, sedan batteri och nu låskista igen.

Jag kan konstatera följande som talar för låskista:

*Larmdioden blinkar
*Larmet gick idag söndag när jag skottade fram bilen, varningsblinkers gick på osv samt larmtutan.

*Vi har matat 12v på släpvagnskontakten (blinkers & direktsladden), samt matat 12v på regskyltbelysningen. Försökte med plusen på startmotorn men hittar den inte, är bara massa plaströr för kablarna så ser inte "kabelskon". Någon som har tips?

*Cylindern snurrar till nyckeln, men dock tar det stopp.

Talar för batteri?? :

*Ingen reaktion på fjärren, ingen interiörbelysning går på osv..

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Imorgon får jag testa hänga en varmvattenpåse vid låset för o se om det går upp, men vad tror ni?

Kollat efter cylinder i bakluckan men under plastluckan är det bara en svart rund grej som inte går att bända loss hur mycket våld jag än använder..

Bilen är en V70 99.
av JustinBieber3
Glapp i fjärren, fick precis låst upp den med ett nytt batteri. Bytte för en vecka sedan, måndagsex...
Dock går INTE bilen att låsa med nyckeln, förmodligen har cylindern kärvat.

Tråden kan låsas :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Väldigt vanligt att cylindrarna kärvar igen när man har fjärris... Ett tips härdanefter är att ta för vana att använda låskolvarna lite då och då, både det i dörren och bakluckan. Ja, förutsatt att du får igång dom öht. då.
av JustinBieber3
Lucif3r skrev:Väldigt vanligt att cylindrarna kärvar igen när man har fjärris... Ett tips härdanefter är att ta för vana att använda låskolvarna lite då och då, både det i dörren och bakluckan. Ja, förutsatt att du får igång dom öht. då.
Nått tips på hur jag kan få den till att gå igen? :)

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]