Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mike92
Hej
en fråga om luftpumpen, det finns två sorter och dom är ju inte lätta att hitta någon som fungerar på skroten, och min har gett felkod och efter en vända till skroten så konstaterade jag att det antingen är strykande åtgång eller skrot som finns.

Nu till min fråga min luftpump har en slang kopplad till luftrenaren och skrotaren hade en av den andra sorten som fungerade som jag köpte för enligt han var det bara att byta, den har en slang av hårdplast som leder ut under batterihyllan och har ett luftfilter.
Kan jag verkligen bara byta eller måste jag byta mer för att få det att fungera och utan att databox o d packar ihop, är normalhändig vad gäller bilar men det här med all elektronik får man gråa hår av.

Har en Volvo 855 2.5 GLT 97, motor 5254 S
Användarvisningsbild
av js1
Jag plockade isär min, byte kullagret för en femtiolapp, sen snurrade den på fint igen.
Du bör se över hela systemet, reläet, pumpen OCH den vacumstyrda ventilen på grenröret så att den öppnar OCH stänger som den ska. Vid hopmontering av pumpen tätade jag den med silikon.

https://www.dropbox.com/sc/pfq9sj1695tn ... qcea0DDEka
Senast redigerad av 1 js1, redigerad totalt 0 gånger.
av volvov702002
håller med föregående ....kolla igenom...framför allt relät. har du inte bytt så börja med att byta den, den sitter rätt så utsatt för väder och vind, Räckte för min del att byta den, och va så dags den såg inte vacker ut.
av mike92
Hej

Tack för svaren jag fick ska kolla upp reläet och dom andra sakerna men jag fick inget svar på min fråga om det var bara att byta luftpumpen till den andra sorten och ta bort slangen från luftfiltret.

mike
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]