- lör 02 jul 2016, 14:25
#1090258
Hej
Fik dette værktøj til at stille knastakslerne på min 850 GLT 1992 http://www.ardideas.com/ARD-Cam-Timing-Tool_p_146.html
Man skulle kunne justere knastaksler 7,5 gr til hver side, men tror tandhjulene har været af på et tidspunkt for bolt var helt til den ene side.
Afmonterede tandrem og justerede hjul så bolte var i midten af hul.
Samlede det hele igen.
Justerede indsugningsknast 3 gr frem, men udstødningsknast kunne jeg ikke justere frem.
Kun tilbage, så nu er indsugning 3 gr frem og udstødning på 0.
Hvad forskel gør det ?
Fik dette værktøj til at stille knastakslerne på min 850 GLT 1992 http://www.ardideas.com/ARD-Cam-Timing-Tool_p_146.html
Man skulle kunne justere knastaksler 7,5 gr til hver side, men tror tandhjulene har været af på et tidspunkt for bolt var helt til den ene side.
Afmonterede tandrem og justerede hjul så bolte var i midten af hul.
Samlede det hele igen.
Justerede indsugningsknast 3 gr frem, men udstødningsknast kunne jeg ikke justere frem.
Kun tilbage, så nu er indsugning 3 gr frem og udstødning på 0.
Hvad forskel gør det ?
Nu : Volvo C70 2000 2,4T
Før :
Volvo 850 GLT 1992
Toyota Corolla Glassback 1991
Buick Century Custom Colonade Hardtop Sedan 1973
Opel Admiral B 1971
Før :
Volvo 850 GLT 1992
Toyota Corolla Glassback 1991
Buick Century Custom Colonade Hardtop Sedan 1973
Opel Admiral B 1971