Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Tänker byta stötdämpare och fjädrar på min brors V70R-98 fwd.
Vad har ni för erfarenheter och tips? Även på inköpsställe vore kanon.
Vill ha så nära som möjligt den sänkningen som var monterad från fabriken. Är nöjd med den, helt enkelt.
Inte intresserad av något kinaskit på denna bilen...
Mvh
Senast redigerad av 1 audiman, redigerad totalt 0 gånger.
60/40 G&M fjädrar och dämpare hade jag på min V70R -98. Billiga och helt okej för det lilla jag körde.
3000mil på 8 år.

Bild

OBS! parkeringen lutar så bilen ser hög ut i bak men se på mellanrummet mellan skärmar och däck som är enligt mig perfekt.
Bild

Bild

Bild

Bild

Tog ett par bilder samma dag som jag sålde bilen 2014
Bild

Bild
Beror helt på din budget, jag kör koni gula och Lesjöfors, funkar mer än kalasbra!:) har även provat bilstein tc fram och de funkar också bra, mer mot original känslan men lite hårdare och höjer bilen en aning :)
Alfredo skrev:Skaffa coils, priserna kan ligga på 2500 på Ebay, betalade ungefär 2500 i skr.
Tar ett par timmar att montera, upp till 70 mm i justeringar.
2500kr för ett helt coiloverkit... :roll: Då kan man nog utgå ifrån att de tex inte ägnat en sekund till utprovning av dämparkurvor utan bara yxat till med något. Och ibland träffar de nog hyfsat rätt men ibland även helt fel...

.
Just coils skulle jag lägga lite extra pengar på. Är ju inte så jäkla kul om gängorna rostar sönder på en vinter, eller gängorna pajjar pga. dåligt materialval osv - vilket man hör om rätt ofta faktiskt...

Då är det isf bättre att bygga egna coils. Då får man det material man vill ha och kan få dom fjädrar man vill ha. Inte kostar det speciellt mycket heller, med den skillnaden att man måste bygga dom själv då.
Köpte ett kit från VParts med 40/40 sänkning. Artikelnr: SA000111.
Coils e ingenting för denna bilen då den körs året runt, även på grusvägar.
(Har coils (H&R) på min Audi. Fick plocka av alla fjäderbenen när jag skulle finjustera det lite. Å som dom satt...)
Tycker att det blev mkt nära originalet. Kanske liiite högre fram än tidigare, men det gör inget för det finns ju en satans massa vägbulor nuförtiden...:)
Vill passa på att tacka er som brytt er!
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.