Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jaha, hämtade min nya C-ring
Den såg inte alls ut som den förra, utan plattare och bredare , precis som jag mindes den inre såg ut. (På V70 I, jaf)

Jag ifrågasätter detta till henne i kassan, (som tog min telefonbeställning igår) som givetvis inte heller begriper.
Hon kollar då mitt förra köp, och det är SAMMA NUMMER, som jag köpt nu.
Vad i helv.....?

Hon ropar till sig en kollega, och det är samma man jag köpte förra ringen av.
-Nej nej, du fick en överbliven som låg på hyllan förra gången. Den finns ju inte i systemet, så jag prissatte den efter den inre. Dom säljs inte lösa egentligen, säger han.

Snällt av honom, men faaaan också! Jag som trodde....
Så var det med det.

Jag mätte givetvis den inre ringen där på disken. (Jag köpte inte ringen)
Den var ( ca ) 2,5mm bred, 1,7mm tjock, 27mm/diameter. (Reservation för minnesfel)
Dvs bredare och lite mindre diameter än den "riktiga", så den funkar kaaaaaaanske, (eftersom orginalet känns för stor i diameter vid montaget)
OM den nu skulle gå i spåret på bredden på själva axeln, vilket jag inte alls är så säker på.

Om jag redan ägde en sådan ring, och stod med grejerna isär, utan rätt ring, så skulle jag testa, men inte rusa och köpa en för 80 spänn.
För dåliga odds.

Nu hoppas vi på Autoexperten och/eller din järnhandel.
Hittas en leverantör, så ska det basuneras ut på detta forum!
MickeM skrev:Jaha, hämtade min nya C-ring
Den såg inte alls ut som den förra, utan plattare och bredare , precis som jag mindes den inre såg ut. (På V70 I, jaf)

Jag ifrågasätter detta till henne i kassan, (som tog min telefonbeställning igår) som givetvis inte heller begriper.
Hon kollar då mitt förra köp, och det är SAMMA NUMMER, som jag köpt nu.
Vad i helv.....?

Hon ropar till sig en kollega, och det är samma man jag köpte förra ringen av.
-Nej nej, du fick en överbliven som låg på hyllan förra gången. Den finns ju inte i systemet, så jag prissatte den efter den inre. Dom säljs inte lösa egentligen, säger han.

Snällt av honom, men faaaan också! Jag som trodde....
Så var det med det.

Jag mätte givetvis den inre ringen där på disken. (Jag köpte inte ringen)
Den var ( ca ) 2,5mm bred, 1,7mm tjock, 27mm/diameter. (Reservation för minnesfel)
Dvs bredare och lite mindre diameter än den "riktiga", så den funkar kaaaaaaanske, (eftersom orginalet känns för stor i diameter vid montaget)
OM den nu skulle gå i spåret på bredden på själva axeln, vilket jag inte alls är så säker på.

Om jag redan ägde en sådan ring, och stod med grejerna isär, utan rätt ring, så skulle jag testa, men inte rusa och köpa en för 80 spänn.
För dåliga odds.

Nu hoppas vi på Autoexperten och/eller din järnhandel.
Hittas en leverantör, så ska det basuneras ut på detta forum!
Ja det vart en skaplig följetång av denna historia, och än är den inte över..
Under nåt av mina besök hos lokala Volvo verkstaden, så var dom ut i verkstaden och leta begagnad ring till mig med, utan framgång då dom tydligen är kvicka på att kasta bort dom.
Jag återkommer när jag vet mer om detta, förhoppningsvis innan veckan är slut..
Då har jag fått c-ringar från Autoexperten. Sökte fram dom i deras webbshop med hjälp av min bils regnr.
Och ringarna jag fick var det helt fel storlek på, jippie! :-(O)
Har nu beställt från min andra leverantör....
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]