Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte en 97:a i vintras, den tog bromsarna långt ned på pedalrörelsen, lämnade in på service med bromsvätskebyte, luft i bromsarna verkar det inte ha varit, men som servicemek:en sa, "tror aldrig bromsoljan har varit bytt på den där, var nog mycket vatten i".

Känslan efteråt var perfekt, exakt som min pedantskötta 99:a.
Var med om senast i höstas med en felaktig hydraul/ventilpaket där var felet att den inte släppte igenom någon bromsvätska alls till bakhjulen så endast frambromsen fungerade.
Mysko med pedal som sjunker . Jag har varit och testat bilen på en bromsprovare och samtliga hjul hade godkända värden dvs alla hjulen bromsade som de ska. Åndå sjunker pedalen ner mot golvet när jag pressar hårt.
Bilia vinsta vill 6500 för att byta huvudcylinder. Mekonomen ca 4650 kr. Känner mig tveksam till att chansa på huvudcylinderbyte Finns det inget sätt att testa huvudcylindern på plats ?
Lucif3r skrev:Hur känns bromsarna mer exakt? Upplevs dom "svampiga" eller fasta? Hur långt ner på pedalen börjar dom ta?
Det går att pressa ner pedalen ganska nära golvet men där är det stumt. Dessförinnan är det motstånd i pedalen men den ger efter tills "bottenläget" nås.
Hur som helst är det någon som vet om man enbart kan demontera huvudcylindern från motorutrymmet , eller måste man in under ratten ?
rolass skrev:
Lucif3r skrev:Hur känns bromsarna mer exakt? Upplevs dom "svampiga" eller fasta? Hur långt ner på pedalen börjar dom ta?
Det går att pressa ner pedalen ganska nära golvet men där är det stumt. Dessförinnan är det motstånd i pedalen men den ger efter tills "bottenläget" nås.
Hur som helst är det någon som vet om man enbart kan demontera huvudcylindern från motorutrymmet , eller måste man in under ratten ?
Kommer inte ihåg hur det var men jag tror att du måste in under ratten.
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]