Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JustinBieber3
Hej!

Har en återkommande motorlampa som jag alltid "släcker" genom att lyfta på minuspolen men nu vill jag veta vad det är för fel egentligen.. Får ingen kontakt med någon av mina felkodsläsare som fungerar på både en v70 -97 och en -01.

Har en från Biltema som bara säger "Link error" efter Iso1941... (Har för mig att det står så.) och en Elm327 som inte kopplar upp sig.

Bilen som krånglar är en V70 -99 Greyline. Några tips? Blir galen snart.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har också haft problem med ELM327 till min bil S70 99, jag löste det genom att lämna tillbaka skiten :lol: Sen så tog jag hjälp av skolan som har VIDA och där kunde jag få fram exakta felkoder.
av JustinBieber3
DayDreamer skrev:Har också haft problem med ELM327 till min bil S70 99, jag löste det genom att lämna tillbaka skiten :lol: Sen så tog jag hjälp av skolan som har VIDA och där kunde jag få fram exakta felkoder.
Har funderat på att köpa en Vida + Dice från Ebay man frågan är ju om ens den får kontakt eller om det är bilen det är fel på och isåfall vad? :x Sen vet jag att ELM kan vara grinig då den inte fungerar på familjens andra 99a heller, där fungerar däremot Biltema läsaren. Det är ju främst motor/klimat koderna jag vill åt, och framförallt att kunna släcka den förbannade lampan utan att koppla bort batteriet. Har utrustning i bilen som kan låsa sig om jag kopplar av batteriet för många gånger..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
VIDA får garanterat kontakt med bilen om den är en 99a den tar iaf min 99a som har ME7 styrsystem så då borde den ta dom andar Fenix, Denso och MSA 15,8.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nej, fenix tar VIDA inte. Fenix är det blinkdiod som gäller för motorkoder, och vol-fcr för resten.
Fenix försvann f.ö. -99 i samband med motorupgraderingen, där även 140hk's blev 20V. Så fenix har aldrig funnits med CAN-BUS osv på volvos.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bra att Fenix är med i elschemat för 99 om det nu inte fanns :roll: :x

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]