Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Herrejäklar, den ser ju ut att vara lödd av någon som aldrig lött förut, med en 10kr lödkolv :shock:
...

Vad jag kan se så är benet plus, och den andra tomma polen minus. Kontaktytan är nästan garanterat samma på båda sidor, då det ser ut att vara hålmonterade komponenter och ben.

Jag får inte riktigt kläm på sockeln dock.. Är det 3kg lim i den eller? :???:

Det jag skulle göra är att koppla på ström på den för att verkligen vara säker på att plus och minus hamnar rätt.
Sen skulle jag göra istortsett likadant som på mina dioder. Dvs sätta långt ben på minus, ett kortare på plus, löda fast minusbenet i botten, och böj/forma/löd plusbenet mot ytterhöljet.
av kvistxxl
Lucif3r skrev:Herrejäklar, den ser ju ut att vara lödd av någon som aldrig lött förut, med en 10kr lödkolv :shock:
...

Vad jag kan se så är benet plus, och den andra tomma polen minus. Kontaktytan är nästan garanterat samma på båda sidor, då det ser ut att vara hålmonterade komponenter och ben.

Det jag skulle göra är att koppla på ström på den för att verkligen vara säker på att plus och minus hamnar rätt.
Sen skulle jag göra istortsett likadant som på mina dioder. Dvs sätta långt ben på minus, ett kortare på plus, löda fast minusbenet i botten, och böj/forma/löd plusbenet mot ytterhöljet.
Jo man kan ju fan tro det... :x
Lim finns där gott om ja :lol:
Men om jag då löddar fast en kabel som nuddar båda kontaktytorna och sen går ner mot botten av sockeln där plus satt innan borde det väl bli rätt? ??:-/
av kvistxxl
Lucif3r skrev:Herrejäklar, den ser ju ut att vara lödd av någon som aldrig lött förut, med en 10kr lödkolv :shock:
...

Har fixat det med löddandet nu så nu lyser det betydligt bättre och snyggare där bak också! :D

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]