Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Säker och säker det beror på hur du tolkar felkoden :) Men som sagt läs ut felkoderna innan du beställer något skriv även koderna här så ska vi försöka hjälpa dig :D Ja det är super viktigt med att få samma original nummer på sonderna får du reda på original numret så kan du även söka det på bildelsbasen ibland kan man komma över fynd där :)
av Marcello
DayDreamer skrev:Säker och säker det beror på hur du tolkar felkoden :) Men som sagt läs ut felkoderna innan du beställer något skriv även koderna här så ska vi försöka hjälpa dig :D Ja det är super viktigt med att få samma original nummer på sonderna får du reda på original numret så kan du även söka det på bildelsbasen ibland kan man komma över fynd där :)
Om 15-60 dagar, när kabeln kommer, så postar jag felkoderna här :D Fram till dess ska jag se om jag lyckas lyfta bilen och ta loss sonden. Tack för engagemanget hittills!

/Marcello
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Är det den främre sonden du ska ha lös så är den skapligt behaglig att få tag om och få lös den bakre däremot som sitter på kissen är desto jobbigare även om man har bilen upphissad så att man kan stå under den. Om det är samma som på min bil så har den främre sonden 5st kablar och den bakre har 4st kablar.
av Marcello
DayDreamer skrev:Är det den främre sonden du ska ha lös så är den skapligt behaglig att få tag om och få lös den bakre däremot som sitter på kissen är desto jobbigare även om man har bilen upphissad så att man kan stå under den. Om det är samma som på min bil så har den främre sonden 5st kablar och den bakre har 4st kablar.
Om det är sonden som gör att bilen går ojämnt så borde det väl vara den främre som faktiskt reglerar bränsle-/luftblandning? Den bakre är väl bara en diagnossond?

/M
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja den främre reglerar men den bakre är även med och reglerar lite på bilar från 99 med ME7 styrsystem men i ditt fall som har en 97a så är det enbart den främre sonden och den bakre är bara en diagnosond som du skrev :)

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]