Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Indalsman
Hilmer skrev:Systemtryck stillastående skall vara 300kPa (3,0kp/cm2).
Vid körning skall det vara 210-310kPa.
Vid acceleration eller inbromsning kan trycket pendla inom min/max medan det vid jämn belastning skall vara stabilt!
jajamän, kanske ligger lite för lågt ändå då? så pass lite för lågt och ändå stabilt så kanske man ska prova byta filter först och göra en ny mätning sedan? Är ju både enklast och billigast att börja med.
av Indalsman
Alfredo skrev:Soppafiltret såg gammalt ut.
Jag har sett värre men svårt att bedömma ett sånt här filter. Får prova att byta det och se om det blir nån skillnad.
av Indalsman
En liten uppdatering

Har blivit en liten förändring på motorgången iaf, har bytt tändspole med tändmodul och sen har jag blockerat kanalen mellan ventilen till SAS och röret ner till toppen/grenröret. Den ventilen fungerade inte alls, den läckte ur alla hål.

Den går fortfarande inte 100% men den vart mycke bättre. Man känner fortfarande ibland av en effekt förlust vid acceleration med 40%-90% gas om man håller pedalen stilla i det området och låter motorn arbeta, upp till ca 40% är det inga problem, där svarar den bra och trycker jag pedalen i botten, alltså 100% så drar den utan problem, det är liksom vid vissa register och läge på gaspedalen som den beteer sig konstigt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]