Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritzell
Problem med koks?
Jag slår vad om att det här problemet aldrig hade uppkommit om olja- och filterbyte hade skötts. Är ju tyvärr inget att göra åt hur tidigare ägare skött bilen om man köper en begagnad, men ser man till att oljan alltid är ren och aldrig svart kan en volvofemma verka hålla extremt länge
av Volvo742
Fritzell skrev:Problem med koks?
Jag slår vad om att det här problemet aldrig hade uppkommit om olja- och filterbyte hade skötts. Är ju tyvärr inget att göra åt hur tidigare ägare skött bilen om man köper en begagnad, men ser man till att oljan alltid är ren och aldrig svart kan en volvofemma verka hålla extremt länge
Jag kör bilen en månad och redan då är oljan svart.
av Volvo742
Triad skrev:De ska trilla isär om du slår undersidan mot en träkloss. Gör de inte det får du använda verktyg för att sära dem.
Just ja! Så var det jag gjorde :)

Som tur har jag 40 stycken lyftare på lager. Vissa bra och vissa mindre bra.
Volvo742 skrev:
Fritzell skrev:Problem med koks?
Jag kör bilen en månad och redan då är oljan svart.
Jasså går det så fort för dig innan oljan blir svart min dröjer det minst ett halvår om inte längre innan den svartnar.
av Fritzell
Om din olja blir svart efter en månad byter du olja för sällan, och eller har problem med usel förbränning. Båda delar måste åtgärdas om man vill få lång livslängd på motorn.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]