Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sensonic
Jag har lite småkärvande broms fram och sedan ett år sitter det ett Biltema-ok där. Hela tiden har jag varit osäker på om de inre beläggens anliggningsyta verkligen är rätt, se bild. Ska inte också det inre belägget ha en bearbetad yta som stödjer dess riktning liksom de yttre? På mina ok är det bortfräst och jag inbillar mig att beläggen då kan rotera lite mer och kanske kärva.
Bilagor
bromsok.JPG
bromsok.JPG (124.82 KiB) Visad 216 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har inte en aning men det inre belägget sitter ju fast med klämmor i kolven så det sitter ju rätt så stadigt.

Har en bild i min garaget tråd på mitt bromsok och vad jag kan urskilja så ser det ut som att det ska vara så som det är på ditt ok. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... start=1095 Lite svårt att se kanske men när jag förstorar upp bilden på datorn så ser det ut som att det ska vara ett litet glapp där.
av sensonic
Tack. Kikar jag på ATE-ok på nätet ser det också ungefär ut som mitt så det är kanske som det ska vara.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Biltemas bromsok tillverkas av ATE så det är därför dom ser samma ut :mrgreen: och vad jag har hört så är det ATE som tillverkar samma bromsok åt Volvo :D.
av Kena
Ta med bilden till biltema och visa upp. Så ska det inte se ut men svårt säga om det har någon praktiskt/funktionsmässig betydelse. Möjligt att det frestar på skruvarna som håller oket lite mer samt att oket möjligtvis kan dra lite snett då det saknas stöd för oket när kolven nyper åt.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag tror inte att det är något fel överhuvudtaget utan att det ska vara så.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]