Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
Nej. Du ska ha samma ET och samma navhål. 65.1 mm. Finns dock plastringar till navhål om du skulle hitta fälgar med större navhål men med samma ET och bultmönster.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Om ET är större går det korrigera med spacers. Är ET mindre kan man inte göra så mycket, mer än att lämna in fälgarna och få dom nedsvaravade om det går. Samma gäller navet, är det större kan man köpa ringar, är det mindre så får man svarva upp hålet, om det går. Inte alla fälgar som har tillräckligt med material för att svarvas om.

Navet är viktigt att det är rätt storlek, ingen genväg där. ET kan man komma undan med +-5 typ innan det börjar sticka utanför skärmkanterna/slå i fjäderbenen. Men det beror på fälgar också och hur breda dom är.
av wolf_lover
Jag har hittat 17 tums fälgar 5/108 bultcirkel 65 nav 49 et
Då är ju etmåttet 6 mm skillnad ska jag köpa spacers som är 5 mm och kommer jag behöva längre bultar då
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Absolut längre bultar det är en billig försäkring inte så roligt att tappa hjulen när man kör :roll:
av wolf_lover
Är det nån som vet vad jag ska ha för längd på bultarna så det inte blir för korta eller för långa
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]