Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte iso adapter på nettonnet för 99kr (slipper man klippa och skarva org. Kablaget), och klippte till en pappskiva och spraymålade svartblank och satte under den nya stereon som var DIN1. Det hela kostade under 200kr inkl usb stereo och ser faktiskt schysst ut. Volvo har omvandlingsram från din 2 till din 1 för typ 500kr vilket jag tycker är rena rånet. Jag hade inte problem med mottagning utan ville bara ha en modernare stereo...

Det är inte så att det är ngt problem med antennen?
Vet inte om det är samma inställningar mm som på V70n men kolla om utifall att detta som en gjort här

"Ja, jag gick in under RADIOMENU och satte EON till DISTANT. Då blev det betydligt bättre mottagning. Sen jag gjorde det så har det inte sprakat en enda gång i radion!"

Edit: Spara originalradion om du byter, många som skulle vilja ha den i bilen vid en försäljning
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Du kan montera en enkel DIN eller en Dubbel DIN stereo utan problem. Kör du enkel DIN behöver du ett lock vilket folk brukar ha ligga så an annons här kan lösa det enkelt.
Själv har jag en JVC dubbel DIN och krävdes ingen modifikation få dit den :-)-)
Min erfarenhet av radiomottagning är att det finns inget som går upp mot en originalradio, så om du redan har dålig mottagning så lär det inte bli bättre med en eftermarknadsradio. Ja om det nu inte är fel på originalradion vill säga! ;)

Kontrollera slingan i rutan, lossa kontakten och mät slingan, det ska visa mindre än 12ohm.
Kontrollera att antennförstärkaren har spänning, sitter ett kontaktstycke vid vänster D-stolpe.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]