Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baxtex
Då fick jag min läsare idag:
http://www.ebay.com/itm/141660581233?_t ... EBIDX%3AIT

Använde den tillsammans med Vol-FCR 1.3.6 och det verkar funka, kunde läsa alla felkoder, förutom just på ECC:n. Knappen för att kolla ECC:n är gul (alla de andra är vita) och när jag trycker på den får jag upp en pop-up som ber mig använda LED metoden för att läsa ut felkoder.

Kan det vara så att ECC delen inte är utvecklad i den gamla mjukvaruversionen och jag skulle behövt en nyare, eller går det helt enkelt inte på min bil?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Baxtex skrev: Kan det vara så att ECC delen inte är utvecklad i den gamla mjukvaruversionen och jag skulle behövt en nyare, eller går det helt enkelt inte på min bil?
Tyvärr går det inte att läsa ut felkoderna från ECC med Vol-fcr, ber om ursäkt ifall jag var otydlig med detta tidigare!

Så här byggde jag en läsare till ECC, det finns många andra lösningar också om man söker på forumet eller google osv.
OBDII kontakt från Elfa, 12V diod från Biltema och en on/off knapp från en gammal dator.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av taxi
Den där var snygg, Hilmer!
Min består mest av eltejp men funkar i alla fall.
Min MY -00 har bara gett en felkod hittills, så jag har inte kunnat motivera inköp av en riktig läsare än.
Nån som vet om ECC ändrats något vid 98-99? Tänkte om min eltejp med diod kan få ut kod från min bil? Något som kan gå sönder?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
taxi skrev:Nån som vet om ECC ändrats något vid 98-99? Tänkte om min eltejp med diod kan få ut kod från min bil? Något som kan gå sönder?

Diod-supporten försvann helt med M4.4 på x70(iom. annan ECC panel bl.a), fenix vet jag inte. En 99-00 med CAN-BUS är knappast annorlunda :)
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]