Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lomion
Hejsan,

Vi fortsätter väl att med er utmärkta assistans lära oss laga och reparera volvobilar. Min bakrutetorkare går inte runt, och det börjar bli lite grisigt på vägarna även kring stockholm, så man vill gärna ha fri sikt bakåt.

Vart börjar jag leta? Har kollat säkring, och lossat lite på panelen omkring (dock ej fått loss helt)för att se på elektroniken undertill. Vid blotta ögonkastet ser allt relativt korrisionsfritt ut. Finns det någon säkring även baktill (alltså inte i säkringsboxen) man bör kolla?

Om jag försöker att dra den manuellt fram och tillbaka så kommer den ju bara en liten bit, men den är inte helt kärvad, så rörlighet har vi. Åtminstone lite.

Måste väl finnas en motor där bak som driver eländet, kan den kontrolleras på något sätt. Ska den låta etc?

Med vänliga hälsningar
Richard.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja bytte genomföringen i rutan. Är som ett rör som går igenom gummit som sitter i glaset. Min va spräckt och full i skit. Gjorde rent axeln och smorde med kopparpasta och på med ny genomföring.
Ingen människa kan tro va lätt och fint torkaren gick sedan.

Innan gick torkaren sakta för att bli i princip helt stum.

Va på en V70 -98. Är väl hyfsat likt en 855.

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?