Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rid54
DayDreamer skrev:Du kan ju försöka att mäta spänningen på generatorn är dock ganska trångt att komma ner till den grova kabel och man får vara försiktig så att man inte skadar sig eller fastnar i multiremmen när man mäter motorn ska ju vara igång när du mäter där. Är det mycket mera volt där än vad det är när du mäter över batteripolerna så har du ett spänningsfall från generatorn till batteriet.
Absolut en bra grej att kolla om det verkar dåligt med spänning på batteriet! Men, som sagt, hålla ordning på händer och halsdukar är bra.
Användarvisningsbild
av Nexus
v70volvo00 skrev:
Nexus skrev:Har du en V70N?
Det är en v70 2.4 T
ja de finns i gamla och nya karossen ..... Men jag antar du har nya karossen en V70N då de äldre inte har felmeddelande på instrumentbrädan för larmet!
av Volvo 850 AWD
Jag hade samma fel på min 850AWD. Bytte batteri - hjälpe ett lite tag. Sedan bytte jag se stora kablarna från batteri till generator och chassi. Blev lite bättre, men det visade sig att vara generatorn. Är det inte över 14 V så är det oftast fel på den.
Tjuvströmtagare kan även vara handskfacksbelysningen, har man otur så slår inte belysningen helt från när man stänger. Drar inte mycket, men står bilen still ngr dagar så blir det obra.

/amme

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?