Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sökte men hittade verkligen ingeting..

Har en V70 99 Automat.

Är ju en röd prick som indikerar vilket växelläge man har i men alla fälten skall lysa, som överig instrumentering.

Hittat bild att det är en lampa, men jag vet inte hur man skall komma åt å byta, dvs hur demonterar man sargen utan att förstöra nåt?? Misstänker att man kan bända å något sätt nere i vänstra hörnet men vill gärna veta så jag ej gör sönder nåt, har en förmåga å vara lite för vårdslös..

Hittade bilder på nätet på själva spaken;
Bild

Bild
Det är inte så avanserat lossa panelen över vxl föraren.
Lossa myntfacket(bara bryta rakt upp) tryck upp kontakterna till stolarna och koppla ur de. Sen lossa hela förvaringfacket (sitter bara itryckt det oxå). I framkant undertill sitter det sen skruv på vardera sida som ska lossas. Sedan bänd handbromspanelen åt sidan för att sedan dra hela den över spaken. Sen i det bakre förvaringsfacket mellan stolarna sitter det 2 skruv under en liten lucka. Tillkommer kontakt till ciggtändare mm du får lossa men det ger med sig när du får loss panelen som sen bara att lufta den uppåt i bakkant och dra bakåt.

Bjuder på 2 dåliga bilder :P

Bild
Bild
Tack! DÅ vet jag, tur jag inte började bända bort bara ramen då som jag tänkte :-)

Ser ut som bilderna oven kommer ifrån Hayneskatalogen, skall ha en sån nånstans där hemma, får rota fram den då bilderna var sunkiga som sagt :-)

NÅgon som vet vad det är för lampa/diod? Då man måste lossa rätt mycket så e det smidigt å köpa den innan..
Volvo ÅF-butiken lär iaf ha koll och ha de inne. Vet själv inte hur den ser ut och vad den har för styrka men du får rätt styrka och ljus av dem.

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?