Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
Min bil har haft passagerarkudde, men har inte längre(var borta redan när jag köpte den), och jag har inte 'srs' instansat på instrumentpanelen heller. Vet att vissa har det, men ser ingen rang och fason i det hela, verkar vara lika random som SMI/TWI styrväxel samt avsaknad av identifieringsnumret för styrväxeln på VIN-plåten :lol:
Ok mycket som man inte förstår sig på hur dom tänker, varför vissa bilar har det och andra inte men det kanske beror på vem som sätter ihop bilen.
mattiasv60 skrev:titta på Transportstyrelsens hemsida under "fråga på annat fordon". Slå in ditt regnr. Under Tekniska data står det om bilen är försedd med krockkudde på främre passagerarplats. Bör väl gälla oavsett årsmodell?

Mattias
Min står det inte ett dugg om airbag på iaf via 'fråga på annat fordon'. Därimot står det i reg. beviset lustigt nog.
DayDreamer skrev:...varför vissa bilar har det och andra inte men det kanske beror på vem som sätter ihop bilen.

I båda mina V70 som jag köpt nya MY04 och MY07 var pass.airbag tillval. Dvs det ingick inte utan kostade ett par tusen extra. Eftersom jag under den perioden hade barnstol fram valde jag utan airbag båda gångerna...
/Mattias
mattiasv60 skrev: I båda mina V70 som jag köpt nya MY04 och MY07 var pass.airbag tillval. Dvs det ingick inte utan kostade ett par tusen extra. Eftersom jag under den perioden hade barnstol fram valde jag utan airbag båda gångerna...
/Mattias

Ja det är samma i farsans V70 06 står i instruktionsboken att pass airbagen var tillval, verkar vara många som inte har någon kudde där men det är väl för att många barn familjer köper en sådan bil eller så tycker kanske vissa att det är onödiga pengar att lägga till krockkudden.

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]