Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

OK! Då skall du köra vidare på det upplägget med kupévärmaren och byta ut motorvärmaren, kontaktvärmaren.
En fråga, är det Volvo original på dom delar du redan har? Det är ju så med kontakter och kablar att dom olika fabrikaten "bevakar sina revir" genom att utforma kontakterna så att dom bara passar till det egna fabrikatets produkter. Det finns adaptrar som "piratdelar" mellan Calix och Defa, men inte till Volvokontakter vad jag vet.
Vilket håll flöder vattnet i värmepaketet? Vart är in och vart är ut?

Jag har fått min pump nu. Vart ska jag montera den? Vad är det för diameter på slangen till värmepaketet?
Ska jag montera inne i kupén eller i motorrummet?

Edit: Tror ni att det fungerar bra om jag monterar pumpen direkt nedanför expansionskärlet? Flödet ska vara riktat nedåt mot motorn. Vad tror ni om det? Då blir det ju cirkulation på hela systemet.

Det kanske inte är bästa stället dock, men enklast att montera garanterat. Bara lyfta på burken och skruva bort slangen och sedan förlänga, eller bara klippa.
Kena skrev:En liten fråga bara, hur cirkulerar vattnet med en sådan pump om termostaten är stängd (som den är med kall motor)?
Ventil i kylarslangen :)
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]