Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Den som söker finner heter det väl. Hade en svag aning om att det skulle finnas en till sladd. Hittade först drösvis med nya sorten, både Calix och Defa. Men så, i en låda hittar jag den gamla. Och av den typen där det är skruvbar själv.

Med tanke på kommentarerna ovan så var jag ju bara tvungen att gå till värmepumpen för poolen, den har jag ansluten med CEE-don. Och det passade som en smäck!

Men allt jag letade efter hittade jag inte, för jag har ett bestämt minne av att jag ska ha ett CEE-skarvuttag liggande, men det lös med sin frånvaro. Men det borde vi ha på jobbet så jag ska låna ett därifrån och kolla om det går på med tanke på att locket ska få plats också in i hålet. Men det borde fungera.

Bild
Användarvisningsbild
av erikn
Köpte ett skarvuttag på Biltema. Passade nästan. Som jag misstänkte skulle placeringen i "grottan" ställa till problem.

Bild

Men fram med kapen och modifiera lite så att den inte längre har något lock.

Bild

Kanske inte helt rätt, men den kommer inte ligga på backen när den inte används.

Som några säkert noterat så är det viktigare locket lite trasigt. Ska se hur jag kan fixa det, för det locket vill jag definitivt ha kvar.
av Rlind
erikn skrev:Köpte ett skarvuttag på Biltema. Passade nästan. Som jag misstänkte skulle placeringen i "grottan" ställa till problem.

Bild

Men fram med kapen och modifiera lite så att den inte längre har något lock.

Bild

Kanske inte helt rätt, men den kommer inte ligga på backen när den inte används.

Som några säkert noterat så är det viktigare locket lite trasigt. Ska se hur jag kan fixa det, för det locket vill jag definitivt ha kvar.
Kul att det passade, dock efter modifiering. Angående locket på bilens intag så har jag kört utan nu i fem år utan problem. Men å andra sidan så går den endast korta sträckor varje dag och inte på några större vägar.

Däremot har själva fästet rostat av vilket medför att kontakten sitter löst och nu börjat glappa elektriskt. Där har jag ett mer kritiskt problem...
Användarvisningsbild
av erikn
Jo, man har ju nummerskylten framför. Men jag ska kolla och så får vi se hur/om jag lyckas.
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]