Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:Är inte så att 2,5T är känsligare för högt tryck mot 2,3
Mindre cylinderfoder = mer skak i väggarna = ledsa kolvar och stakar. Går att åtgärda med shims/stavar, men gör man en sån operation använder man knappast orginal stakar och orginalkolvar. Även 2.3 behöver samma åtgärd, men inte lika "snabbt" som en 2.5a.
av Smokey77
Joo, 2,5 ska vara känsligast. Läste någonstans att Italienska T5:an som jag hade innan skulle vara bästa blocket.
den laddade jag 1,2 bar på och autotech steg 3. men den gick inte att köra då utan diff, kunde gå åt vilket håll som helst.
Den jäkeln höll för allt.
Kommer väl att uppdatera lite här.
Ska väl spika fast fodren på nåt vis
Finns det plats o-ringar jag och visar hur jag gör, inte som andra verkar det som.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Absolut. Som jag nämnde tidigare är det inga problem att rasa motorn med orginalladd om det är så. När det gäller överladd beror det mycket på vart i registret laddet kommer också. Ju tidigare man börjar ladda desto mer påfrestning blir det på motorn. 'ketchup' effekten är väl inte heller direkt snäll. Det mest skonsamma är att ha ett ladd som följer registret och inte laddar mer än vad som behövs.

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-