Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej - og mange hilsner fra Danmark!

Min hustru har en årgang 2000 V70 2.5 benzin, der har stået stille i mere end et år (Hun er blevet pendler :-)).
Når man drejer nøglen - så starter bilen - og dør med det samme.
Den ikke vil starte - jeg har checket/udskiftet filter / prøvet at kortslutte benzin relæ / testet benzinpumpe / og målt på diverse sensorer!

Mange tråde peger på at det kan være antennring ved startnøglen - så de vil jeg prøve at skifte!
Men hvor finder jeg den henne?

På forhånd tak!
Malmberg
Lucif3r skrev:Har faktiskt inte sett den online, så det är volvo som gäller antar jag.

Men har du provat med en annan nyckel? Det händer att nycklarna tappar sin spänning om dom blir liggandes ett tag.
Hej Lucif3r.
Tak - ja, jeg har prøvet med reservenøglen! No Luck!
Så må jeg gå til Volvo - ikke billigt, gætter jeg!
Brygga relät gör du med en stump kabel som du sätter mellan 15 & 87 i sockeln som relät sitter i. Om du redan testat detta så bör felet vara något helt annat än antennring/imobilizer eftersom det enda dessa stänger av är just bränslepumpen.
Tror att det är samma även på en -00 men det finns kanske någon med bättre koll på detta!?

Det absolut bästa är ju att läsa ut vilka felkoder som finns och utifrån dessa vidare felsökning!
Om den dör på grund av immobilizern kommer den ge en felkod dom kan läsa av på Volvo. Antagligen är det dock sändarringen, det är ganska vanligt att man behöver byta dessa med tiden. Jag bytte för ett tag sen och periodiskt gav den exakt det problem du beskriver.
Ny på volvo ( i sverige) kostar den 450kr har jag för mig.
Hilmer skrev:Brygga relät gör du med en stump kabel som du sätter mellan 15 & 87 i sockeln som relät sitter i. Om du redan testat detta så bör felet vara något helt annat än antennring/imobilizer eftersom det enda dessa stänger av är just bränslepumpen.
Tror att det är samma även på en -00 men det finns kanske någon med bättre koll på detta!?

Det absolut bästa är ju att läsa ut vilka felkoder som finns och utifrån dessa vidare felsökning!
Hej Hilmer,
Jeg skal lige forstå hvad du skriver :D
Jeg HAR kortsluttet (brygga?) relæet - det ændrer intet!
Betyder det at du mener så kan det ikke være immobilizer/antennring? Fordi at kortslutningen gør at immobilize IKKE kan stoppe benzinsupply?
Malmberg skrev: Hej Hilmer,
Jeg skal lige forstå hvad du skriver :D
Jeg HAR kortsluttet (brygga?) relæet - det ændrer intet!
Betyder det at du mener så kan det ikke være immobilizer/antennring? Fordi at kortslutningen gør at immobilize IKKE kan stoppe benzinsupply?
Ja præcis jeg mente !
Nu, hvis det fungerer ligesom de ældre biler, så det burde starte, hvis du kort relæet .
Google-oversætte ;)

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]