Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte till vinterdäck förra veckan (dubbdäck) och när jag skulle köra till macken för att pumpa däcken så hade jag varit klantig nog att helt enkelt missa att dra åt däcken ordentligt, vänster fram satt riktigt löst när jag var framme på OKQ8. Hissade upp bilen och fixade detta på plats, samt efterdrog bultarna några mil senare.

Men jag märker nu att när jag kör i hastigheter kring 90-100 km i timmen så vibrerar bilen märkbart, känslan är nästan som något/några däck är fyrkantiga eller att man kör med cementblock i däcken. Kan jag sabbat något hjullager när jag körde till macken utan ordentligt åtdragna däck?

Eller kan det helt enkelt vara min däck som är dåliga på något vis, exempelvis obalanserade?
Anläggningsytor på bil och fälg bör göras ordentligt rena innan montering? Det är av största vikt att ytorna är rena!
Obalans i hjulen är ett annat alternativ, då måste hjulen balanseras om! Detta är något som kan komma smygande så det är inte säkert att du lagt märke på det förra säsongen utan först nu när dom monterades igen!

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]