Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedbank
Jag har en 855a som bara står , så kan lika gärna skicka iväg den till nån som kanske behöver en annan bil.

den kommer säljas nybesiktiad så den går 2016-12-31 dock kommer den kanske säljas oskattad..

-34k mil, kamremma ska bytas vid 36.
-v70 bakljus
-tonad
-850 org fälgar, med däck som iallafall är godkända
-nästan helt rostfri karosserimässigt, fixat allt rost, men de har kommit upp lite på vänster skärmkant, bara slipa ner och lacka!
- nytt fördelarlock och rotor mars 2015
-röd torkararm bak
-fungerande torkarmotor bak!
-vinterdäck med alla dubb kvar, 9mm, plåtfälgar dock
-ny länkarm höger fram, dock ej hjullinställning gjord.
-tät mellan motor och låda
- slitsade och borrade skivor fram
-144hk
-emblemlös bak, men emblemen finns!
-kablar för ljud draget.

Bild
Bild
Bild
Bild
Lucif3r skrev:Ptja, detta är ju min personliga åsikt men... En 20år gammal 855 med 34k på mätaren, med den näst-svagaste motorn som finns, taskiga sommardäck men bra vinterdäck, säljs 'inför vintern'.... Inte mer än 10k iaf.
hehe så högt har jag inte tänkt! om du såg den på blocket med texten och dom bilderna va skulle du betala? vill ju inte lägga den för högt.. å inte allt för lågt heller..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
helt 100% PERSONLIGEN skulle jag inte betala mer än 7000.
Den ser ju fin och rätt välvårdad ut trots sina mil och har ju några icke-standard saker såsom bromsskivorna, inredningen ser inte så sliten ut heller, men det som sänker värdet för MIG är motorn...
Jag kan ju inte undvika att jämnföra med min V70T5 som (då) hade gått ~23500mil, nästan rostfri, oförskämt fin undertill, obes/oskatt iofs, men den gav jag ju 10k för och har lagat för knappa 5000kr under dom 3år jag haft den varav circus 3k är för strålkastare(~2200) och en hjulinställning(800kr).
av MickeM
Hej.

Säger samma som föregående.

Nybesiktad, utan en massa fix ca 5000kr, i synnerhet med nära till skatteinbetalning.
Avställd absolut MAX 1500kr och mycket svårsåld, snudd på omöjligt.

Köparkretsen till gammal "vanlig" 855 är:
Fattig barnfamilj, människor med byggprojekt eller som billig andra/pendlar/slit-och-släng-bil, med lastförmåga.

Mycket få av dessa människor bryr sig ett smack i styling, slitsade bromsskivor osv på en dylik slitvargkombi.

Sänkt skulle den vara mer svårsåld.
Då ska det vara en turbo, R-modell eller nåt som tilltalar ungdomar.

Fungerande ECC, nya dyrare slitdelar osv, skulle kunna göra den mer lättsåld, och kanske nåååågot dyrare.

Micke.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]