- tis 22 sep 2015, 14:22
Nu ska du höra Hilmer (och andra eventuellt intresserade): Ca 24 timmar efter ovanstående diskussion började värmespjället till förarsidan att funka normalt. Utan att jag gjort ett smack (förutom att börja leta spjäll/spjällmotor). Full kontroll på värmen, från kallaste kallt till varmaste varmt. Bekräftar vad jag länge misstänkt; att min ECC har någon form av medvetande, en slags kolsvart själ i förbund med djävulen. Impregnerad med sadistisk humor vars största glädje är att driva mig till vansinne med temporära, osystematiska fel, konstiga svårtolkade felkoder och en fantastisk förmåga att sluta fungera och börja djävlas när man behöver den som bäst (typ -25C eller kallare). Denna elektroniska varelse måste ha läst av mitt hot om att riva ut ECCsystemet och installera ett manuellt. Och drabbats av dödsångest inför hotet att hamna i containern för elektronikskrot på närmaste återvinningscentral. Så frågan blir nu om man på något sätt kan bibehålla den nyvunna lydnaden hos ECCsystemet med hot och piska eller om man kanske ska satsa på att byta styrenheten mot en ny och förhoppningsvis snällare som tecknat avtal med den andra och mer barmhärtiga makten. För visst måste ECCsystemets själ sitta i styrenheten?