Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kör en S70 från 1997. Ska byta bromsskivor och belägg bak på grund av att den ena skivan är vid och bilen vibrerar fint vid inbromsning. :lol:

Hittade dessa skivor för 169 kronor på skruvat --> http://www.skruvat.se/Bromsskiva-P13051.aspx

Det verkar som att måtten passar min bil, bulthålens antal stämmer osv. Men på de bromsskivor jag har nu finns bara två av de där mindre hålen. På Skruvats bromsskiva finns det som ni ser 5 stycken till. Är det ett problem? Vad är dessa mindre hål till för?
Okej, skönt att man slipper känna oro kring de där småhålen då. Tack för svaren hörrni! :-)

Lucif3r, ja i övrigt verkar måtten stämma. Jag blir såklart lite skeptisk pga priset, ska dubellkolla vid montering. Är det dumsnålt att köpa bromsskivor så billigt, även om mått och form stämmer? Volvos skivor är ju så fruktansvärt dyra i jämförelse.
Alright. Beställde både skivor och belägg från Skruvat.se nu. Någon som har erfarenhet av deras belägg?

Så här i efterhand känner man sig ju lite dumsnål som snålar på det som trots allt ska ha stopp på bilen, hehe. ??:-/
av Wizzman
Jag tror inte du behöver vara orolig för att du inte ska få stopp på bilen. Min erfarenhet av billiga bromsskivor är visserligen inte de bästa - de slår sig gärna även om man kör in dem försiktigt - Men det gäller främst bromsskivorna fram, och det värsta som händer är att du får vibrationer igen och får byta skivorna på nytt - 338:- í sjön är inte hela världen, och förmodligen fungerar det alldeles utmärkt!
Användarvisningsbild
av taxi
Min erfarenhet av billiga skivor är endast skillnader i material: Vissa har inte så hög kolhalt och rostar nåt kopiöst, så måla skivorna innan montering. Jag brukar spreja hela skivorna, så att den enda blottlagda metallen är precis där beläggen tar.
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m[…]

Har letat ett spöke i min 1988 240 med vanlig[…]

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]