Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengha56
Hej. Har ett ett roligt elfel. Startar bilen och lysen och blinkers fungerar,men radio.ecc,torkare o fönsterhissar kommer inte igång
förrän flera minuter senare. I början var det kanske 10sek och det tar längre tid vid kallare väder. Finns det nån styrenhet som
styr detta? Fick inga felkoder när vi provade.
Kan det vara nån kallödning.Har någon en aning vad det kan vara?? ?:-/
Användarvisningsbild
av Nexus
Vet att någon hade samma fel förut. Ska se om jag hittar inlägget och lösningen. Har för mig det var ett relä...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Finns ett par relä under locket till säkrings boxen. Skruva bort dom fyra torksskruven som håller hela locket och lyft bort det. Där finns det två svarta relä testa att byta plats på dessa funkar det så är det ett av dom som har börjat att ge sig. Det bästa är väl att byta ut bägge två kan inte kosta så mycket tycker jag på Volvo men man har alltid blivit överaskad på priset.
av bengha56
DayDreamer skrev:Finns ett par relä under locket till säkrings boxen. Skruva bort dom fyra torksskruven som håller hela locket och lyft bort det. Där finns det två svarta relä testa att byta plats på dessa funkar det så är det ett av dom som har börjat att ge sig. Det bästa är väl att byta ut bägge två kan inte kosta så mycket tycker jag på Volvo men man har alltid blivit överaskad på priset.
Tack för hjälpen. Skiftade reläerna då fungerade det, så det blir att köpa ett nytt.
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]