Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Millaaa
kanske en dum tanke men vore det inte praktiskt med en sån fast tråd som man kan se vad andra tror? :)

hur som helst så är jag nyfiken på vad ni tror att min bil kan vara värd, då jag går i tankarna om att sälja..

det är alltså en volvo 744-90 det handlar om med 34xxx mil på mätaren, staplar upp lite + och - med bilen:

sommar och vinterdäck, dragkrok, motorvärmare och kupéuttag, original vindavvisare på runt om, tonade rutor baktill, vita blinkers runtom , reflexramp bak, snowcap , turbogrill .

+
nybesiktad november 2013
nyskattad november 2013
ny framruta sep-ok 2013
servad med stift, olja+filter sep-okt 2013
ny katalysator november 2013
bytt till en vx3 kam+ ställde ventilerna i samband med detta september 2013
nästan ingen rost alls (en liten fläck på skuffen samt på en dörr)
bytt till en hel luftmassemätare november 2013

-
vill man få den riktigt fin i lacken igen så är den i behov av en polering (dock ingen katastrof än)
icke fungerande tankmätare (standard)
lite hängande innertak

vad tror ni jag får om jag säljer/vad är den värd? :shock: :)
Användarvisningsbild
av Nexus
beror helt på vad köparen värderar. skulle tro du kan få runt 7000-8000.
Tankmätare går reparera bara lata ägare som inte tar tag i det...
av jaka
Hej!
Skulle gärna ta emot tips på hur man får tankmätaren att funka! Vi har plockat ner tankarmaturen tre gånger på brorsans 745:a -87 och dragit om sladdarna till pump och reostat ,så vi vet att det är ok. Reostaten funkar också efter att vi spänt armen och kontrollmätt resistansen med multimeter, allt funkar. Vi har kollat den blå kretskortsfolien och den verkar också hel. Annan bränslemätare har vi provat .
Trots det slår bränslenålen lite som den vill på bägge mätarna. Vi vet naturligtvis inte om bägge mätarna är paj, så tips mottages gärna.
av sicnarf
Nej Nexus,vi är inte alls lata. Men som du förstår från Jakas inlägg så kan det vara för mycket som kan vara fel. Man orkar inte börja gräva i det speciellt om man inte är så bra på elektronik.
Användarvisningsbild
av Nexus
jag är inte vidare expert på elektronik men finns folk som kan och man kan ta hjälp av de. Tex rör sig mätarnålen när man drar på ljusvredet så ligger felet i mätaren....

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]