Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

volvotomas skrev:Någon som har erfarenhet av folkraceshops sotningssats till b230 motorer, jag köpte en men tyckte dom var hårda och ventilkåpspackningen var för tunn det läckte olja i fram och bakkant köpte en på mekonomen istället och den var mycket tjockare.
kan vara av lite varierande kvalite på packningarna därifrån, överlag bra kvalite !
jag köpte dock alltid ventilkåpspackning samt toppackning på volvo då jag vet att dom håller högre kvalite.

alla andra packningar brukade jag använda från folkrace!
Xuri skrev:
volvotomas skrev:Någon som har erfarenhet av folkraceshops sotningssats till b230 motorer, jag köpte en men tyckte dom var hårda och ventilkåpspackningen var för tunn det läckte olja i fram och bakkant köpte en på mekonomen istället och den var mycket tjockare.
kan vara av lite varierande kvalite på packningarna därifrån, överlag bra kvalite !
jag köpte dock alltid ventilkåpspackning samt toppackning på volvo då jag vet att dom håller högre kvalite.

alla andra packningar brukade jag använda från folkrace!
kan topplockpackningarna därifrån vara dåliga för när man kör motorväg med bilen så försvinner det någon halvliter olja i bilen på 150-200mil den har gått omkring 18000 mil, inga slitage i kolvar eller ringar renoverade även toppen med inslipade ventiler hos motorrenoverare och planad plus provtryckt, men använde även ventiltätningar från folkracechop, och även lite vatten.

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]