Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenis!

Har nu börjat få problem med sossecontainern. Bytte bränslefilter för ngn månad sedan, efter det tror jag att det surrande ljudet började. Låter som att det kommer ifrån bensinpumpen under förarstolen. Kan det bara vara så att den ligger an mot karossen? Därmed får jag ljudet?

Sedan så har alltid hastighetsmätaren lite konstig. Den brukar kunna strula vid låga hastigheter för att sedan bara hoppa igång när man kör mellan 30-40. Men nu ikväll så var den heldöd. Efter en stunds körning hoppade den igång igen, men sedan dog den igen, sedan kom den tillbaka igen. Första gången den dog såg det ut som att trippen inte rörde på sig. Men andra gången såg jag att den fungerade. Har luskat ut att om trippen fungerar så är det mest troligt att det är fel på instrumentpanelen.
Har även problem med tankmätaren, det kanske kan vara liknande fel? Att någon lödning är kass därbak? Är det krångligt att få upp själva instrumentet? Måste även byta lampor där bak, vad kan det vara för några? =)

Tacksam för svar!!

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGC[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtal[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på b&ari[…]

Så jag testade att koppla ur båda kont[…]